INFORMATION

LEVERANSVILLKOR

Moms ingår alltid i samtliga priser. Leverans av samtliga produkter och tillbehör inom Sverige i samarbete med speditörer som Posten och Schenker. Notera att vi, förutom till Gotland, inte kan leverera till adresser som kräver båttransport inom Sverige.

Om varan du beställt finns i lager skickar vi den inom 1-2 arbetsdagar. Vi reserverar oss för slutförsäljning.

Om paketet trots detta går i retur till oss medför detta extra fraktkostnader som du som kund måste betala. Ej uthämtat paket debiteras 300 kr extra.

Fraktkostnader

Vi bjuder på frakten när du beställer varor för mer än 2000 kr. Beställningar som understiger 2000 kr kostar 89 kr i frakt. För leveranser till övriga Norden och Europa debiteras enligt postens avgifter

Leveranstid

Leveranstiden är normalt ca 2–7 arbetsdagar till dig som kund, beroende på om produkten finns på vårt centrallager eller om den beställs på begäran direkt från leverantörens lager. Vi gör alltid allt vad vi kan för att hålla den uppskattade leveranstiden, för att du ska få hem dina produkter så snabbt som möjligt. Ibland kan det dock ta lite längre tid än beräknat, om vi till exempel får vänta på leverans från leverantören. Men vi levererar din beställning så fort vi bara kan. Tänk på att du som kund alltid ska kunna visa legitimation vid utlämningen/leveransen av produkterna.

Leveransbekräftelse

Din leverans aviseras via sms till din mobiltelefon, var därför noggrann så att du uppger rätt mobilnummer när du beställer. Det skickas 2 SMS, påminnelsen går ut efter 7 dagar. Om du inte har någon mobiltelefon, lämna blankt i den rutan. Paketet aviseras då med post.

Transportskador

Om en transportskada skulle uppstå ber vi dig att göra en anmälan om skadan till vår kundtjänst via e-post eller telefon. Vi följer konsumentverkets riktlinjer och anmälan ska göras inom skälig tid efter det att köparen märkt eller borde ha märkt felet. Det är därför viktigt att du tar bort emballaget och inspekterar dina produkter noggrant. För företag gäller att anmälan om transportskador ska ha inkommit inom sju dagar.

För att ärendet ska kunna handläggas på snabbast möjliga sätt ber vi dig att behålla produktens emballage så att detta kan besiktigas. Beroende på skadans omfattning sker omleverans, avhjälpande eller prisavdrag.

PERSONUPPGIFTSPOLICY

Vi på Mustcare Pro AB respekterar och skyddar dina personuppgifter, de delas inte med obehöriga, säljs inte eller används i något annat syfte än vad som uppges här.

Du har rätt att på begäran att få veta vilka personuppgifter vi har lagrade gällande dig samt att få informationen rättad eller borttagen, så vida inte lagen kräver att vi sparar uppgifterna. För att kontakta oss angående dina personuppgifter skriver du till: info@mustcarepro.se

Fullfölja avtal

Vi samlar in och lagrar de uppgifter som är nödvändiga för att en beställning och leverans ska kunna genomföras samt för att motverka bedrägeri.

Vi samlar in, behandlar och sparar i den mån du angivit följande information:
Namn, Faktureringsadress, Leveransadress, e-postadress, telefonnummer samt den IP-adress beställningen genomförts från.

Dessa uppgifter lagras i vårt kundregister på databas tills överförs till vårt bokföringsunderlag, Svenska bokföringslagen kräver att underlag sparas i sju år efter aktuellt räkenskapsår är slut.

Om du väljer att upprätta ett användar- eller kundkonto på www.mustcarepro.se så kommer du uppgifter som du anger vid skapande av kontot att sparas på databas till du själv väljer att radera ditt konto.

Varför samlas IP-adressen in?

IP-adress sparas vid köp för att motverka bedrägeri. IP-adressen läses även av Wordfence, en plugin för webbsäkerhet som skyddar hemsidan från spam, hackning och intrångsförsök genom att bland annat tolka om användaren är en bot eller människa. Vi använder oss även av Google Analytics för att se hur vår hemsida används. Som till exempel hur många besökare vi har, hur webbsidan används, se vissa demografiska uppgifter som land och stad. Detta presenteras för oss som anonym statistik. Google Analytics använder sig för vissa analyser av besökarens IP-adress. Du kan välja att inte tillåta att Google Analytics att samla in din data genom ett tilläggsprogram till din webbläsare, du hittar programmet här.

Både Google Analytics och Wordfence använder sig av Cookies, du kan läsa mer om vilka cookies som används på www.mustcarepro.se här.

Andra parter

I vissa fall är det nödvändigt att vi delar dina personuppgifter med andra parter, som till exempel fraktbolag. Vi samarbetar enbart med seriösa företag som respekterar dina personuppgifter, har väl utarbetade processer för personuppgiftsbehandling och hos vilka dina uppgifter är skyddade.

Beställning inom Sverige genomförs via Klarna Checkout, Klarna samlar självständigt in de uppgifter du anger, namn, adress, leveransadress, e-post, telefonnummer, inklusive den betalningsinformation du uppger, du kan läsa mer om hur Klarna hanterar dina personuppgifter här.

Vid utcheckning via Paypal samlar Paypal in dina uppgifter inklusive din betalningsinformation läs mer om Paypal’s personuppgiftsbehandling här.

De personuppgifter som är nödvändiga för att leverans av din beställning ska kunna genomföras lämnas vidare till aktuellt fraktbolag, inom Sverige är det i första hand DHL, i enstaka fall Postnord, men reserverar oss rätten att använda annat fraktbolag vid behov.

DHL:s behandling av personuppgifter:
Postnords behandling av personuppgifter hittar du här.

För att kunna upprätthålla webbsida och e-handelsservice behöver vi ge andra parter åtkomst till våra system för drift och nödvändig teknisk support, detta rör sig främst om webbyrå och webbhostingföretag.

E-post

Vi tillhandahåller kundtjänst via e-post och som användare eller kund är du alltid välkommen att kontakta oss både via e-post och på telefon. För kundtjänstärenden kommer din e-postadress att sparas tillsammans med ditt namn och eventuella andra personuppgifter du uppgivit om dessa är nödvändiga för att kunna hantera ärendet. Uppgifterna lagras och dina e-postmeddelanden sparas så länge som ärendet är aktuellt eller efter överenskommelse. Vi raderar inaktiva ärenden och kopplade personuppgifter efter maximalt två månader. Ett ärende som saknar ny uppföljning efter slutet av månaden då den senaste kommunikationen inkom kommer att raderas senast sista arbetsdag i påföljande månad.

Tävlingar och kampanjer

Vid tävlingar och kampanjer kommer vi spara de uppgifter du uppgett som är nödvändiga för att administrera tävlingen. Hur länge vi sparar uppgifterna anges i villkoren för respektive tävling. Att du deltar i en av våra kampanjer eller tävlingar innebär inte att vi får rätt att använda dina personuppgifter på annat sätt än vad som uppges i respektive villkor för deltagande.